10 mari sibieni


10 mari sibieni

Campania a început prin demersul a doi bloggeri sibieni, Răzvan Pop (www.razvanpop.ro) şi Tudor Popa (www.cemerita.ro) şi sub patronajul Asociaţiei pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu (www.aios.ro).

Este probabil cea mai transparentă campanie desfăşurată vreodată în Sibiu. Nu s-a pornit cu un fond stabilit din punct de vedere financiar şi mediatic, preferându-se a se chema alături diferiţi parteneri pe parcursul acesteia. (a se vedea lista partenerilor). O primă, importantă realizare a campaniei noastre a fost revitalizarea blogosferei sibiene, care după o lungă perioadă de timp s-a reactivat şi reunit într-un proiect comun.

Propunerea noastră era aceea de a ne alege cel mai mare sibian. În primul rând îi invităm pe sibieni să îşi aleaga cel mai mare sibian. Cel mai mare sibian din istorie, începând cu cavalerii şi primarii secolelor medievale şi finalizând cu artiştii contemporani, dand un exemplu.

Când ne-am gândit la marii sibieni, ne-am gandit la acele personalităţi ale istoriei şi culturii noastre care prin originea lor sau prin activitatea lor sau prin moştenirea ce au lasat-o şi-au legat numele, într-un mod esenţial de oraşul nostru.

În primele trei luni, ne-am propus a prezenta toate personalităţile alese pentru a intra în „competiţia” celui mai mare sibian. Acestea au fost prezentate pe cele două bloguri ale iniţiatorilor (toate cele 215 personalităţi), pe cele 18 bloguri ce s-au alăturat campaniei precum şi pe site-ul ziarului Turnul Sfatului şi în emisiunile TV Eveniment.

Lista iniţială a suferit modificări, cei care au urmărit această campanie considerând că sunt şi alte personalităţi care merita a fi adăugate listei noastre. Alţi 43 de mari sibieni au fost adăugaţi. Alte personalităţi care la început se regăseau între propunerile noastre, au fost retrase, nefiind concludent aportul lor la viaţa şi istoria Sibiului.

În a patra lună invităm sibienii să îşi aleagă cel mai mare sibian, votându-l. Cum se poate face acest lucru şi unde se poate vota? Pe blogurile partenere (începem cu cele două bloguri organizatoare şi cu cele 20 ce deja s-au alăturat), pe site-urile diferitelor instituţii de presă ce doresc a promova proiectul (deja avem 3 site-uri pe care se va putea vota). Se va putea vota pe contul de facebook al campaniei şi pe cel de youtube.

Vom încerca a introduce taloane de votare în ziarele sibiene. De asemenea vom tipări taloane ce le vom împărţi în diferite locaţii ce devin astfel şi ele partenere ale campaniei. Ne gândim la localuri, la instituţii de cultură şi de învăţământ, la diferite alte market-uri de produse, în general la locaţiile frecventate intens de sibieni. Vom lua legătura cu Inspectoratul Şcolar Judeţean pentru a intra cu această campanie şi în liceele oraşului. De fiecare dată vă vom informa prompt cu privire la noii parteneri ai campaniei.

În urma votului vom realiza un top complet pe care îl vom prezenta la începutul lunii octombrie. Primii zece ce vor reieşi în urma votului. vor fi prezentaţi doar în ordine alfabetică. Din acel moment, ei vor primi un avocat (personalitate sau un specialist în domeniu) care le va susţine imaginea şi vor veni cu argumentele necesare care vă vor face să îi votaţi încă odată, într-un sondaj final ce are menirea a alege pe cel mai mare sibian din istorie.

Lucrăm deja la site-ul oficial al campaniei, la o broşură ce ne dorim a ajunge în fiecare casă de sibian, la diferite materiale promoţionale, precum şi la o strategie postcampanie de continuare a acesteia.

Vă invităm pe această cale a vă alătura campaniei, prin orice fel doriţi, prin susţinere mediatică, prin voluntariat sau prin donaţii şi sponsorizări.

REZULTATELE CAMPANIEI:
- Vizitatorii blogurilor initiatoare au definitivat lista personalitatilor – au avut la dispozitie o luna sa ceara retragerea/adaugarea de personalitati;
- S-au adunat aprox. 27000 de voturi atat online (bloguri, facebook, youtube) cat si prin taloane (parteneri media si locatii partenere);
- Wikipedia ne-a cerut permisiunea sa preia informatii de pe blogurile noastre, ceea ce au si facut;
- In momentul de fata, este informatie suficienta şi în limba romana, in online, cu referire la oamenii important ai orasului Sibiu. Inainte de campanile exista mai multa infomatie in limba germana si ungureste decat in romana;
- Angrenarea a numerosi parteneri din online si offline (pe langa blogurile amintite mai sus, MEDIA – tv Eveniment (3 clipuri zilnice cu cele 215 personalităţi, emisiuni speciale), radio Eveniment (3-5 spoturi zilnice), ziarul Turnul Sfatului (online si print), ziarul Sibiu 100% (online si print, 65000 exemplare), www.stirisibiu.ro, www.spixii.ro, www.sibiul.ro, www.sibienii.ro etc; LOCATII DE VOT – taxi 924, magazinele Carmolimp, agentiile Loteriei Romane, Cafe Wien, Atrium Cafe, Old Friends Pub, Oldies Pub, Supporter Pub&Terrace, Erasmus Cafe, libraria Humanitas, magazinul La Fantezie, magazinul Express You).
- In cadrul campaniei s-au tinut prezentari despre Marii Sibieni in scolile generale din Sibiu, pentru elevi de clasele VI-VIII. Fiecare acţiune a fost pregatita in asa fel incat sa fie prezentate personalitatile care au avut legatura cu scoala respectiva.
- Datorită campaniei “10 Mari Sibieni” blogosfera sibiană a reînceput să fie activă şi s-a format un nucleu de bloggeri ce mai apoi au realizat împreună şi alte campanii.
- Campania “10 Mari Sibieni” a fost desemnata cea mai buna campanie de mobilizare in comunitate, la Gala pentru Supervoluntari, Sibiu, decembrie 2010. Nominalizată pentru acest premiu a mai fost Campania “Let’s do it Romania” Sibiu.

contact Mari Sibieni: sibiu@aios.ro
realizat de www.smartart.ro